FabuLush!

För ett par år sedan försökte min vän Sandra introducera mig till Lush och deras sortiment av krämer, schampoo, tvål etc etc. Jag var dock inte riktigt mottaglig då av olika anledningar. Nu i helgen gjorde hon ett nytt försök och fick med både mig och Sara! Vilka underbara produkter de har! Ville köpa och prova allt allt allt! Dessutom innehåller de inga konserveringsmedel och bl.a. är alla tvålar vegetabiliska.
Förstår inte varför vi inte har Lush i Malmö? Men enligt de på en av butikerna i Stockholm så är det på gång. Hoppas!
Det som fick följa med hem var:
Detta är faktiskt ett schampoo i fast form. Gnugga det lite i hårbotten och löddrar ordentligt. Tydligen ska en schampookaka motsvara tre flaskor.


En duschtvål. I rosa så klart :-)


En bodybutter. Dock lite olik de jag brukar köpa på Body Shop. Detta är en scrub, duschtvål och fuktighetskräm i ett.


Lite läskig ser den ut. En ansiktsrengöring som heter Baby face och den lever upp till sitt namn!


Och sist men inte minst, den fantastiska ansiktsscrubben Ocean Salt! Måste upplevas! :-)

Alla bilder är tagna från Lush.se

Kommentarer
Postat av: Marina

Vi hade lush i Malmö för en massa år sedan, vet inte varför den lades ner... På den tiden fanns det en underbar badolja i kakform som dessutom var en scrub, den var UNDERBAR =)

2009-11-16 @ 20:53:14
Postat av: Helle

Marina: Jag är inte ett dugg överraskad att du har koll på det. :) Jag blev sugen på någon badbomb, men kom på att de nog inte funkar lika bra i en duschkabin... Bitter? Jag? Närå...

2009-11-16 @ 22:27:26
URL: http://helle.blogg.se/
Postat av: Marina

Jo det gäller ju att ha koll på butiker med saker man kan smörja in sig med ;)

Var du i Stockholm eller? Den närmsta Lush jag vet om ligger på center syd, det är ju OK avstånd om du blir förälskad i någon utav produkterna.

Badkar är underbart! Jag hade inte kunnat vara utan det =). Be sambon täta duschkabinen med silikon så får du fylla den helt enkelt och njuta av din badbomb ;) Kan kanske bli lite jobbigt att komma ut igen men det är smällar man får ta =)

2009-11-17 @ 20:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0