Försvar

Data-Danne:
"Jaså, Carola är underbar?
Det lät ju här http://helle.blogg.se/2009/may/dagen-efter.html som om du inte gillade artister som uttalar sig nedsättande om homosexuella.
Kolla här t.ex.:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article50276.ab"

Svar: Carola är underbar. Det har jag alltid tyckt och kommer alltid att tycka. Det innebär inte att jag håller med om allt hon säger, tycker och gör. Om det var kriteriet för att gilla någon så är det nog bara min bror jag hade tyckt om i den här världen. Jag tycker Carola är underbar som artist och blandar där inte in hennes privatliv.

På samma sätt älskar jag norges vinnande bidrag i ESC och tycker Rybak gör den fantastiskt bra, men jag håller inte med om hans syn på homosexuella. Visst var det då så att jag inte röstade på honom på grund av detta utan istället röstade på andra favorit. På samma sätt som jag inte röstade på Carola i svenska finalen 2006. Det var ändå givet att både hon och Rybak skulle vinna.

Kommentarer
Postat av: Data-Danne

Jag skulle väl inte kalla det "privatliv", om man går ut med sådana uttalanden i media. Lika lite som att Rybaks uttalande var "privatliv". Det de gör under intervjuer är en del av deras artisteri, som offentlighetspersoner.

2009-05-30 @ 17:57:36
Postat av: Data-Danne

Ja, nu låter jag ju skitsur och otrevlig, men det är alltså inte meningen. :)

2009-05-30 @ 18:01:01
Postat av: Helle

Data-Danne: Hahaha! Det vet jag att det inte är meningen :) Håller med om vad du säger om privatliv. Men det är inte mitt förnuft som styr när det gäller Carola. Har gillat henne sen jag föddes (hjärntvättad?) så kanske därför jag har mer 'överseende' med hennes konstigheter. Dessutom är flera av hennes närmaste gay, så jag hoppas uttalandet från 8 år sedan inte stämmer idag.

2009-05-30 @ 18:56:11
URL: http://helle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0