Weekendresa

Sitter hemma och tittar på Sex and the City. Är hemma från jobbet idag då jag är trött hängig, har huvudvärk och ont i halsen. Känner mig dock lite bättre nu, men igår var det inte så kul. Hoppas på att friskhetskurvan fortsätter uppåt för det är riktigt tråkigt att bara vara hemma. Framförallt när man är så där lite halvsjuk. Är man sjuk på riktigt så är det bara att sova hela tiden, men jag är ju inte trött... Jaja, Sex and the City är inte helt fel heller :-)

Jag blir riktigt sugen på en weekendresa när jag ser bilder från New York. Jag har aldrig varit där och det hade varit så underbart att åka dit på en långweekend och bara tokshoppa. Fast just nu liger inte direkt dollarn på den prisnivå som uppmuntrar till shopping. I brist på en riktig weekendresa sitter jag istället och tittar på foton från vår Rom-resa för ganska exakt ett år sedan. Jag hade velat åka till Rom sedan jag var liten och äntligen kom vi dit. Staden var härligare än vad jag kunde föreställa mig. En liten hemlighet... Jag började gråta av glädje när jag såg Peterskyrkan. Inga religiösa tårar utan 100% glädjetårar över att äntligen få se denn fantastiska byggnad på riktigt.


Fantasiska Fontana di Trevi


Så här glad är jag när vi är uppe i kupolen i Peterskyrkan




Underbara Colusseum



Jag och sambon på en liten mysig restaurang i centrala Rom





Kommentarer
Postat av: Kimzan

Härligt. mmm jag vill också resa. Men Johan gillar ju inte riktigt att flyga så det får inte bli så långt bort.... Barcelona hade varit trevligt... London igen. NY hade varit fantastiskt.... Vi får se. Island är ju ett perfekt ställe att åka till nu...dom rear väl ut resorna.... stackare. Ett helt land i konkurs:S

2009-03-02 @ 16:43:42
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/
Postat av: Tessa

Jag vill också resa, men det är inget som din bror längtar efter. Nästa resa för min del blir väl när Fredrik fyller 15 så om drygt ett år står det resa på schemat. Sen får jag vänta ytterligare två år till nästa gång, lagom till Johanna fyller 15. Rom är en fin stad, men jag minns inte så mycket mer än så. Hade gärna åkt dit nu som vuxen. Ha en bra vecka!

2009-03-02 @ 21:49:46
Postat av: Annelie

Åk till New York, du/ni kommer inte att bli besviken/besvikna.... Det finns ingen stad som NY!! Varken Las Vegas, San Fransisco, Singapore eller Los Angeles kan på något sätt överväga New York. Ej heller Bangkok eller Kuala Lumpur........

Åk dit, det är mitt råd!!!!!! En magisk upplevelse.......... Obeskrivbar... Knus från kusinus. :)

2009-03-03 @ 00:32:00
Postat av: Kimzan

Du har blivit utmanad, kolla min blogg!

2009-03-03 @ 19:45:59
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0