Sjung och var glad

Ikväll är det dags för SingStar-kväll och Andra chansen här hemma. Vid 18.30 ramlar det in ett helt gäng med roliga, härliga och förhoppningsvis sångglada vänner. Allt är inhandlat, lägenheten är städad och lappen i trappan är uppsatt. Nu återstår det bara för sambon att bli färdig med baket och sedan ska vi göra oss i ordning.

Är dock lite orolig över hur jag ska kunna rocka på Singstar när inte SK kommer... Min bästa vän är sjuk och ska stanna hemma, men det hon som får igång mig på SingStar. När jag sjunger med henne så måste jag ta i ordentligt för hon kan sjunga på riktigt! Det låter bra när hon sjunger samtidigt som hon får höga poäng... Jag får också höga poäng på många låtar men min röst lämpar sig inte för skönsång direkt.... Jaja, jag får klara mig utan henne ikväll. Hon har dock lovat att komma hit en kväll så snart så att vi kan dra igång ordentligt! :-)

I kvällens andra chansen har jag tre favoriter, men eftersom IDIOT-SVT envisas med dessa JÄVLA dueller så kan bara en av dem gå vidare... Vilka favoriter tror ni det gäller? Fattar inte varför det ska vara dueller (förutom det obvious att de ska dra in mer pengar på all röstning). Är det inte mest rättvist att vi röstar på alla bidrag på en gång och de två som får flest antal röster går vidare? Som det är nu så behöver ju inte de låtar som svenska folket tycker bäst om gå vidare. De två bästa enligt oss kanske möts i den första eller andra duellen. Varför ska vi då ens rösta? Fånigt... Och det är inte ofta jag är negativ mot Melodifestivalen. Förutom mot en del artister som är med :-) Molly och Amy, någon? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0