Påven är en idiot!

Jag tycker att Påven är dum i huvudet. Det har jag alltid tyckt och många (framförallt de som sitter när mig på jobbet) får ibland höra mig klaga på hur en sådan person kan ha så mycket makt. Påven är inte god, Påven vill inte alla människor väl. Påven är ond och hans uttalanden och makt skapar förmodligen fler sjuka, olyckliga och döende människor än vad någon annan ond ledare i världen kunnat åstadkomma.
Undrar ni hur jag kan känna så starkt? Påven sa nyligen:

"Hiv/aids kan man inte komma till rätta med genom att dela ut kondomer. Det förvärrar bara problemet."
 Istället tycker Påven att "lösningen ligger i ett andligt uppvaknande." Nej men då så! Varför har ingen sagt det innan? Om alla får ett andligt uppvaknande så slutar denna snabba spridning av HIV/aids. Let's get going!

Kommentarer
Postat av: Tessa

Inte är han något snäll tomte precis. Tur man inte är katolik för då hade jag inte haft något jobb när jag blir klar... :o)

2009-03-18 @ 21:37:01
URL: http://bloggtessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0