Och så var det över

Denna stora händelse, som Melodifestivalen är, firade jag hemma hos min förtjusande kusin Annelie, hennes fästman Daniel, hans syster samt min andra snygge kusin Christian. När jag ser festivalfinalen så måste jag se den med likasinnade. Det fungerar inte om det sitter personer runt omkring som inte bryr sig om framträdandet, vem som vinner, sjunger fel, snubblar eller liknande, Jag vill se ALLT och jag vill höra ALLT utan att bli störd. Detta lyckades jag nästan med igår, även om jag någon gång var redo att skälla ut dom andra. :-)

Men visst slutade allt bra? Visst var det en härlig vinnare? Visst var det ändå liiite skönt att vi inte behöver skicka den adliga bruden i gummistövlar? Även jag faktiskt gillar Snälla, Snälla en hel del vid det här laget, så skrek jag av glädje när det var Malena som fått flest röster av tittarna (även om det inte skillde mer än ca 4000 röstar mer till CaU). Och visst var det framförallt härligt att Agnes inte fick några röster från tittarna? :-) Ahh. 

Ni såg väl förresten också att jag och jurygrupperna hade samma topp tre när de hade lagt sina röster. Hrrmmm. Det visar att jag inte tycker likadant som resten av Sverige. Och det är faktiskt ganska härligt.

Allt som allt så var det en underbart rolig kväll där samtalsämnena kanske inte alltid höll sig på en över-bältet-nivå, men det är ju där jag gillar att vara. Inte över bältet alltså. Ämnen som avhandlades var allt från she-males till Israel/Palestina-konflikten. Då förstår ni själv. Tydligen hamnade jag också (igen) på Daniels infamous citatsida. Som tur är har det mesta jag sagt, som hamnat där, sagts i onyktert tillstånd. 



Kommentarer
Postat av: Daniel

Se länk. ;)

Postat av: Annelie

Det var en fantastisk kväll!! Det vet man när man har skavsår på knäna, träningsvärk i benen (allt för att man envisas med att sitta på golvet och hoppa upp och ner) samt att man känner sig som en 65-åring. Inte bakfull, men rejält sliten!! Kära kusin, du förgyller vilken fest som helst!! Det var en suverän finalkväll!!!!!

2009-03-16 @ 00:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0