Melodifestivalen - Mina favoriter nr 7

Över till gladare tongångar. Nedräkningen bland mina svenska schlagerfavoriter fortsätter och idag har vi kommit plats nummer 7.
Den intas av Ann Christine Bärnsten med den inte helt barnvänliga "Ska vi plocka körsbär i min trädgård". För som ni alla säkert vet så syftar inte "trädgård" på en trädgårdstomt utan det syftar på... Ja, om jag säger som så att hon i låten sjunger "Du kan bli den förste i min trädgård..." så kanske ni förstår bättre :-)

Låten hamnade i alla fall på 9:e plats 1975 och vann gjorde Lasse "Jag har fastnat" Berghagen. Fast han fastnade året innan. Jaja, här kommer i alla fall favorit nummer 7.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0