Make Up Store

Häromdagen var jag inne på Make Up Store (hur kan man inte tycka om denna butik?) och kollade runt lite. Älskar att botanisera i deras läppglans, sminkborstar och framförallt ögonskuggor. Det finns inga bättre ögonskuggor! De finns i miljoner olika färger och sedan varar de hur länge som helst. Så länge man använder fräscha borstar och rengör dessa med jämna mellanrum så kan man lätt ha en ögonskugga i ett par år. Bra va? =)

I alla fall så behövde jag en ny flytande foundation och fick hjälp med att hitta en sådan av ett butiksbiträde. Be om hjälp när ni ska köpa ny foundation eller liknande. Att stå och se vilken nyans som skulle kunna passa och sedan testa på handryggen är bara ren bullshit! Berätta för biträdet hur din hy är så testar hon ut korrekt nyans och konsistens till dig. Den ska testas i ansiktet naturligtvis. Varför se om färgen stämmer mot handryggen? Vem har foundation där? Mycket konstigt. Och det största felet av alla är om man väljer en nyans som är mörkare än ansiktet! Det ska vara samma nyans eller lite ljusare. Det är inge brunkräm från 80-talet. Foundation ska täcka och jämna ut.



Med mig ut från Make Up Store fick jag även en foundationpensel som hon visade mig hur jag skulle använda för att applicera underlagskrämen. Tidigare har jag använt mig av en svamp, men tydligen suger svampen åt sig 30% (!) av underlagskrämen. Det innebär att om ni applicerar foundation med svamp så har ni bara använt 70% av det ni betalde för när flaskan är slut. Galet. Jävligt onödigt att lägga pengar på ingenting.
Jag har testat penseln några gånger nu och det är helt fantastiskt! Det behövs ytterst lite kräm till hela ansiktet och resultatet blir jämnt och snyggt. En riktigt bra borste är väldigt dyr, min kostade 255 kr, men det är det värt. Rengör den en gång per vecka så håller den många många år och som sagt blir resultatet riktigt snyggt.



Kommentarer
Postat av: Marina

Gotta love ögonskuggorna!!! Lovely! Själv gillar jag ju Id Makeup vad gäller foundation osv. Men make-up store är alltid trevligt. Trevligast är nog att bli sminkad för 495 spänn o sen få välja smink för samma summa =)

2009-03-10 @ 22:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0