Twilight

Var tog denna dag vägen? Jo det kan jag tala om. Jag har jobbat, tränat, ätit och sen bara läst, läst, läst och läst. Jag hade en massa saker jag ville blogga om men det får jag spara till en annan dag.
Visst är det underbart när man har en bok som man sbaolut inte kan lägga ifrån sig? Man bara måste läsa en sida till och en till och en till. Precis en sådan bok läser jag nu och det är fantastiskt! Det var riktigt längesedan jag hade en sådan bok på nattduksbordet faktiskt.

Boken jag läser är Twilight av Stephanie Meyer. Jag har inte sett filmen och hade egentligen inga större förväntningar på boken. Hade ingen direkt koll vad den skulle handla om mer än i korta drag, men jag gav den en chans eftersom det är så mycket snack om hennes böcker just nu. Det är, som ni kanske förstått, inget jag ångrar. En underbar bok och en fantastisk kärlekshistoria! Jag är fast och kommer säkert läsa ett par timmar till innan jag inser att jag måste sova om jag ska orka upp imorgon :-) Får inte glämma att köpa New Moon (fortsättningen) imorgon när jag är nere i stan.

Har ni läst den? Eller förresten; tipsa mig om härliga böcker som man absolut inte kan lägga ifrån sig! :-)


Kommentarer
Postat av: Annelie

Stephanie Meyer... Hm, icke hört talas om. Men det är kanske en miss?? :)

Böcker ja... jag måste erkänna att jag fullkomligt avgudar Joyce Carol Oates, hennes böcker är helt fantastiska!!!! Blonde, Dödgrävarens dotter, Våld - en historia om kärlek, Ljusets Ängel....

Sen är ju Stephen King aldrig fel. Det är sällan han misslyckas!! ;)

Klassiska författare som John Steinbeck och Vilhelm Moberg, de skrev båda två underbara böcker!!!

Vredens Druvor & Raskens. :)



Det blev en del tips. :)

2009-06-01 @ 23:20:38
Postat av: Annelie

Bara för att jag sa igår att jag inte kände till den här Meyer-människan, så ser jag reklam för hennes böcker överallt. :)

2009-06-02 @ 16:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0