Några kilo lättare

Jag behöver gå ner några kilon, men har så fantastiskt svårt för att motivera mig till att skippa de där onödiga godsakerna. Ja, jag har dragit ner enormt mycket på det (Erika? Fortfarande ett kexchoklad om dagen? ;-)), men jag borde dra ner på det ännu mer. Dock håller jag livskvalitet väldigt högt upp på listan över viktiga saker i mitt liv, så varför ska jag då välja bort goda saker? Jag borde dock byta ut dem mot nyttigare godsaker. Så lätt det låter! :-) 

Ni behöver förresten inte börja sura på mig och skriva kommentarer i stil med att "du behöver inte gå ner i vikt" blablabla. Detta handlar inte om att jag tycker att jag är stor, tjock, kraftig eller liknande. Jag tycker att jag är fabulous! Och det önskar jag alla där ute tycker om sig själv! Ni är alla skitsnygga! Jag jämför mig inte med hur andra ser ut eller hur jag "borde" se ut. Jag jämför mig med hur jag har sett ut och hur jag vet att kan kan se ut i kroppen och må i skallen om jag hittar balansen med träningen och kosten. Då mår jag som allra bäst både fysiskt och psykiskt. Jag vill inte slimma ner mig till size 0 (det har jag dessutom för breda höfter till som tur är :-)), men jag vill gå ner ett par kilo och hitta balansen.

Förstår ni mig? Hjälper ni mig? :-) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Självklart, håller med dig. Måste själv tappa ett par kilon, men har börjat promenera 45 min på morgonen o tror att det e ganska bra. I kombination med att jag börjat jobba 5 km 2 gg i veckan o lite kettlebellsträning. :) Fattar du? Jag? LUbbar?? Ser ut som en frustande jak iofs, men man försöker ju. :) kramkram gumman (vi kanske ska utmana varandra??)

2009-06-22 @ 19:50:07
Postat av: Tessa

Jag har mer än några kilo förmycket...

Nej, fel.

Jag har ett par storlekar förmycket...

Nej, fel.

Jag har lite för stort midjemått...

Nej, fel.

Jag äter lite förmycket godis...

Nej, fel.

Jag rör mig nog lite för lite...

Ja, jo, allt var nog rätt iaf. :o)

Men att utmana dig skulle vara som att resa till månen för mig. Jag har ju ingen pondus alls, men det vet jag att du har. Lycka till!

2009-06-22 @ 20:31:19
URL: http://bloggtessa.blogg.se/
Postat av: Data-Danne

Äsch, se på mig, man kan vara fet och lycklig. ;)

2009-06-22 @ 22:21:51
Postat av: Helle

Anonym: Vem är du din frustrande jak? ;-)



Data-Danne: Vem sa att jag inte är lycklig? Du glömde förresten att du även är sjukt härlig!

2009-06-22 @ 22:48:50
URL: http://helle.blogg.se/
Postat av: Sandra

Va fan?? Jag skrev ju i 08:a i namn raden....suck!

2009-06-23 @ 09:14:26
Postat av: Erika

För att komma i form inför beach -09 har jag kört 200 g marabou apelsinkrokant om dagen. Hur bra som helst! :) Har dock påbörjat vår försäsong (=springer med bildäck i St Hans backar) så jag räknar med att gå +-0

2009-06-23 @ 18:08:00
Postat av: Guddi

Vi kan köra tillsammans du och jag Helle. Jag drog axeln ur led för 2 månader sen och sen dess har det blivit mycket data och mer eller mindre ingen träning. Har bara något kilo över just nu, men jag räknar med minst en månad till innan jag börjar träna ordentligt :)



Klockren blogg förresten, jag följder den fortfarande även om det är glest mellan kommentarerna.

2009-07-03 @ 19:28:58
URL: http://traningslara.se/blogg
Postat av: Helle

Guddi: Åh du lever fortfarande :-) Trist med axeln bara... Jag hoppas du kör stenhård rehab :-)

2009-07-04 @ 19:45:59
URL: http://helle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0