Tio dagar kvar...

Om tio dagar är det klart. Om tio dagar är det över. Om tio dagar så är jag legitimerad. Om tio dagar tar jag examen. Tio dagar kvar baby! Efter tre års heltidsstudier (enligt Lunds Universitet :-)) är jag legitimerad sjukgymnast. Det är galet. Är det nu jag ska kunna allt det jag har pluggat in till tentor och seminarier? Är det nu jag ska vet vad jag faktiskt håller på med? Är det nu jag utan att tveka ska kunna rabbla ursprung och fästen på varenda muskel i hela kroppen samt namnge alla på latin? För det är väääldigt många muskler det... 

Vi får väl se hur det går med den saken, men det ska bli riktigt skönt att bli färdig och sedan får vi se vad som händer i framtiden. Kläder både till examensfesten (på lördag) och examenshögtiden (nästa fredag - 16 januari) är iallafall fixade och det känns riktigt skönt. Det är aldrig kul att hetsshoppa inför något speciellt; antingen hittar man inget eller så blir det ett felköp och klänningen används aldrig igen. Det värsta är när man köper ett plagg som passar "om man bara går ner de där 3 kilona". Big NO NO!

Hur hamnade vi på shoppingtips? Jag har nog inte riktigt kommit in i bloggtänket och hur det ska struktureras upp. Förhoppningsvis blir det bättre :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0