Gud i vårt sovrum?

T blev väldigt glad när han såg att julsakerna var borttagna och att jag hade städat. Han har lärt sig att se när där är nystädat; ett par utskällningar och sedan dess har han aldrig missat det ;-). Eftersom jag är hemma mer mitt i veckan nu när jag pluggar så städar jag lite oftare, men det är ok. Jag gillar när det är rent och snyggt här hemma. Blir väldigt stressad när det är för stökigt.

Under julhelgerna har vi haft en vit ängel som hängt i sovrumsfönstret. Jag har haft den sedan jag var liten och tycker den är söt när den lyser upp i vintermörkret. Men idag fick den naturligtvis åka ner och då kom jag på att vi inte har någon lampa att ha i fönstret i sovrummet. Eftersom jag älskar levande ljus så ställde jag ett vitt blockljus där och tände det och när T sedan kom hem så sa jag att vi måste ge oss ut på jakt efter en lampa till sovrummet. T tittar in i sovrummet och säger: "Ja, det måste vi, för nu är det väldigt mycket Gud där inne!"

Hur ska jag tolka det? Hur hade ni tolkat det?

Kommentarer
Postat av: Tessa

Kanske var det ändå lite mer Gud innan, när ängeln var där... Vad vet jag... Men en kul kommentar var det.

2009-01-10 @ 00:59:01
URL: http://bloggtessa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0