"En usel tidning!"

Vill ni bli av med telefonförsäljare snabbt? Samtalet nedan utspelade sig just här hemma:

T: Ja, det är T
Säljaren: Hej, jag söker Helena.
T: Hon är inte hemma just nu. Är det något du kan ta med mig?
Säljaren: Ja, jag ringer från Sydsvenskan och vi har just nu ett erbjudande till våra gamla prenumeranter.
T: Eh, det är så att jag vill inte ha någon morgontidning.
Säljaren: Jaså, varför inte det?
T: Egentligen är det av två anledningar: För det första tycker jag att Sydsvenskan är en usel tidning!
Säljaren: Eh, jaha... då... ehhh förstår jag.
T: Och för det andra så vaknar jag av tidningen när den dimper ner på dörrmattan.
Säljaren: Ok, det är ju inte så happy. Tack i alla fall.
T: Tack, tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0