Ny ö - nya äventyr

Vi har ankommit i ett skick till nya ön och bor nu i något som heter Beach Bungalow. Det mesta är som på Komandoo bara det att Kuredu är en aaaaning större. Detta är tydligen den näst största resorten i Maldiverna. Dock är det inget man märker mer än när vi som nu sitter i baren eller om vi skulle äta när alla andra äter (vi väljer dock att intaga vår måltider lite senare för att undvika barnfamiljerna ;-)). Annars är det inte mycket folk man ser, vilket är skönt. 

Precis som på Komandoo fick vi här 15 minuters välkomstmassage på spat och detta utnyttjade vi tidigare idag. Jag passade även på att boka en ansiktsbehandling, som jag ska på imorgon kväll. Blir eventuellt en pedikyr innan hemresan också :-) (Måste ju upprätthålla min fotbollsfrustatus, eller hur var det nu Erika?)

Dagens mesta orutin: Jag har varit hyfsat nära ekvatorn i en dryg vecka och idag brände jag mig för första gången. På ryggen, om någon undrar... Jaja, att ligga och läsa Janice Dickinsons första bok går precis lika bra i skuggan. Annars vet jag inte om jag fått så mycket färg. Jag är ju inte den som får denna härliga solbruna hudfärgen. Bränner mig lätt så jag smörjer in mig som en galning (måste varit snål med solkrämen idag). Ni får avgöra när jag kommer hem. :-)

I förmiddags gick vi ut på en väldigt lång sanddyna som aldrig verkade ta slut. Den bara fortsatte ut i det turkosblå havet. Givetvis gick vi så långt man kunde och sedan blev det semesterns hittills bästa bad. Helt fantastiskt! Detta underbara technicolour vatten går inte att beskriva. 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Va, Janice Dickinson skriv skrivit flera böcker???? Mycket oväntat...



Njut av er härliga semester :-)



Kram

2009-02-02 @ 20:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0