En moders kärlek

Jag har idag fikat med Kimzan. Kimzan är den av mina vänner som jag citerar Yrrol med. Kimzan är den enda jag känner som skrattar är jag säger: "Trevlig scarves!" Kimzan är helt enkelt en fantastisk person! Idag fick jag även träffa Kimzan junior, men vi som känner henne säger Freja. Freja kan vara det gladaste barn jag nånsin träffat. Helt galet. Freja är ett av få barn jag träffat som faktiskt gjort mig sugen på att skaffa barn (ett annat sådant barn är GANN's son).

Jag har egentligen aldrig gillat barn. Eller jag ogillar väl inte barn, men dom bara finns överallt och skriker, snorar, nyser och hostar rakt ut. Dock är detta inget man tycker när man får egna barn. Det är så föräldrar säger, men jag vet inte om jag tror på det. Det är roligare att vara cynisk och fördomsfull ;-)
I alla fall så frågade jag Kim om denna moderskärlek och om hon fylldes av enorma obeskrivliga kärleks-nånting när hon såg Freja första gången. Kim tvekar en stund (jag älskar henne för att hon inte svarar det man "ska" svara) och säger sedan: "Alltså, hon [Freja] var ju inte särskilt roliga de första två månaderna. Då undrade jag vad jag skulle med en sådan här till." Hahaha! Fantastiskt! Sedan hade dock Kimzan tur att den lilla flickan blev världens sötaste och gladaste barn.

Fler mammor där ute som känt så? Ärligt talat nu! Är inte mycket av moderskärleken bara en massa skitsnack?

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHA Älskar dig gumman!

2009-02-25 @ 21:58:47
Postat av: Tessa

Måste säga att frågan inte kom upp i min hjärna förrän mellangrabben var 3-4 år. Då undrade jag vad jag gjort för ont här i världen. :o) Nu undrar jag mest var tiden tar vägen, man är ju överallt och ingenstans som förälder. :o) Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer.

2009-02-25 @ 22:10:39
Postat av: GANN

Tack hjärtat, det var en fin komplimang. Han är charmig:-). Puss och kram.

2009-02-27 @ 07:48:48
Postat av: Kimzan

Nu är du länkad :P

2009-02-27 @ 08:10:18
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/
Postat av: bo

Kolla med din morsa!

2009-02-27 @ 09:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0