Andra advent

Här hemma är det julpyntat. Det gjorde jag i och för sig redan till första advent :) Tänkte bjuda på lite bilder, ber om ursäkt för den dåliga kvaliteten. Kameran ville inte som jag och jag orkade inte bråka.


Halmgrisen hälsar välkommen i hallen


Bögtomten är så klart på plats i soffan


Mitt första år med julgardiner. Älskar tomtar där man bara ser luvan, näsan och skägget :-)


Julenar, hyacinter och ljusstake i arbets-/musikrummet


Pepparkaksdegen gjordes igår (lördag) och ska bakas ut idag.


Mina fina ulltomtar. Favoriter!


Någon slags metallgran med lampor :-) Hoppas på en riktig gran när det närmar sig jul.


Vår amaryllis, som jag hoppas skyndar sig :-)


Överallt har vi ljus och hyacinter :-)


Och en av de sämre bilderna... Vardagsrumsfönstret. Julrosor ska inhandlas idag och sättas där också.


Sovrumsfönstret :-)


Och igen. Ängeln som hänger i fönstret har jag aft på mitt rum varje jul sedan jag var en lite flicka och bodde hemma.


Sambon kokar risgrynsgröt.




Kommentarer
Postat av: Tessa

Här kommer inget pynt upp förrän tidigast den 21 dec. OM vi får upp något alls i år. Jag har kommit på vad ni kan ta med er till (lille)julafton... Det är ett specifikt önskemål som kräver hjälp från annan släkt. :o). Så fint ni har det och mysigt, man kan nästan känna julstämningen Vinslöv. Kram

2009-12-06 @ 15:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0