Fotboll

Jag är ingen fotbollstjej. Jag fattar grejen, jag kan reglerna och jag skriker när det blir mål. That's it. Tycker det är kul med stora mästerskap och så tycker jag det är kul att se Malmö FF på stadion.

Sambons pappa skulle inte på matchen idag så vi hämtade ut hans biljeter och cyklade till nya Stadion för att kolla foboll. Som vanligt blev det riktigt bra platser, bara ett par rader bakom avbytarbänkarna och precis vid mittlinjen. Dessutom trevligt när det ingår massa fika i pausen :-)

Det som fascinerar mig är alla dessa människor som är så sjukt engagerade och som tar det på blodigt allvar. Jag accepterar det men jag kommer aldrig att förstå. Däremot är det jävligt kul att titta och framförallt lyssna på dessa personer. De snackar, skriker, gestikulerar och räcker finger som om ingen annan fanns i närheten. Dom verkar tro att spelarna (och domarna) på plan hör när de skriker: "IN I BOXEN!" eller "RYGG RYGG RYGG!" eller "CYKLA DÅ FÖR FAN!" eller "DOMARJÄVEL! HUR FAN KAN DU MISSA DET? DET VAR JU HANDS!" Och så här håller de på hela matchen! Jag tycker det är fantastiskt roligt och underhållande.

Sa jag förresten att sambon är en av dessa?

Kommentarer
Postat av: Data-Danne

Jaså nu är du inte förbannad längre? Eller du valde att utveckla dig istället, och förklara det hela med att du varit på fotboll?

2009-04-29 @ 23:10:40
Postat av: Kimzan

Jag är en annan av dessa!!! räcker upp handen

2009-04-30 @ 11:07:54
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/
Postat av: Kimzan

Och förresten: Den var HANDS!!! Och det var en jävla domar jävel!

2009-04-30 @ 11:08:50
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/
Postat av: Michel

Härligt att höra att Sambon är en av dessa. Jag trodde han var förlorad för evigt.



Har man med sin 3-åring på match så får man dagen efter höra vad det är för sköna kommentarer man fått ur sig.



Alltid lär man sig något.

2009-05-02 @ 11:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0